søndag den 24. april 2011

DIY - sutteposer

....eller hårpyntposer, beybladeposer og til dimser og dutter.

Jeg har før nævnt at jeg er blevet bidt af at sy disse små poser, som du også kan vinde i min give away, det er en lille sjov pose at sy, hvor man kan få brugt sine stofrester.

De kan laves i forskellige str. og på mine syr jeg forskellig ind og yderside så de kan vendes efter lyst.

Jeg gør således:

-klipper 4 stykker stof a 15x18 (bxh) 2 af hver farve, inklusiv 1 cm sømrum

- stykkerne sys sammen 2 og 2, ret mod ret, på bunden og sidderne intil 3 cm fra øverste kant.


 - bøj det øverste af siddesømmen så den passer med syningen, fladgør med negl, og sy kanten rundt. (se billeder)

- sæt stykkerne øverste kanter sammen, ret mod ret og sy

- vend posen igennem den lille åbning i siden hvor stykkerne er samlet, lidt besværligt, men det kan lade sig gøre.



- læg de to ender inden i hinanden og sy kanten rundt under åbningen i sidderne.

- lav snore til at sætte i løbegangen for at kunne stramme posen til. Jeg snor mine af bomulds garn, 6 m lagt 4-dobbelt og snoet passer til min str poser. Jeg laver 2 snore på mine så poserne kan strammes ved at hive i begge snore. Men de kan også hækles, strikkes eller laves af gamle snørrebånd.


- der kan også broderes på poserne inden de syes sammen, poserne kan syes i patchwork, strikkes eller hækles.

- str. på disse poser passer med 10 sutter eller beyblade.

Hvis det virker uforståeligt eller hvis der er spørgsmål, så spørg endelig.

God fornøjelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar