torsdag den 2. juni 2011

Babytæppe

Jeg kunne alligevel ikke dy mig, jeg gik igang med et babytæppe, ikke fordi jeg kender en baby der står og mangler et tæppe, men fordi jeg havde noget garn fra Dorthe der kaldte på mig. Jeg har arbejdet på det i et par dage og da det foregår på nål nr. 6 er jeg allerede nået halvvejs. Der bliver hæklet i bølger og jeg synes egentlig det giver en meget fint spil i tæppet.

lm; luftmaske
fm; fastmaske
hstm; halv stangmaske (ligesom alm. stangmaske hvor garnet så bliver trukket igennem alle tre løkker på nålen)
stm; stangmaske
db stm; dobbelt stangmaske (garnet 2 gange rundt om nålen før den føres igennem hækletøjet)

Jeg har hæklet 70 lm, det skal bare være delbart med 10, vend hver række med en vendemaske.
Start med en fm, derefter *3 fm, 1hstm, 1 stm, 3 db stm, 1 stm, 1 halv stm.* foresæt til der er 1 m tilbage, slut med db stm, skift evt. farve.

Det kommer til at ende med at måle 60 x 80, og så mangler jeg bare en baby der mangler et tæppe.

3 kommentarer:

  1. Hvor bliver det flot:-) Dejligt at se hvad du får ud af garnet - Jeg havde selv købt det til noget babynoget, men kom bare aldrig igang:-)

    SvarSlet
  2. Hvor bliver det fint! Det er nogle dejlige farver, der passer superflot sammen. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat :-D
    Kh Karen

    SvarSlet
  3. mange tak skal I have, garnet er rigtig babylækkert så det skal nok blive godt.

    SvarSlet